[:ua]Комітет з питань антикорупційної політики на засіданні 09.11.2021 року визнав таким, що відповідає вимогам антикорупційного законодавства (із зауваженнями), законопроект № 5877 від 01.09.2021 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності у сфері містобудівної діяльності».
Відповідно до цього законопроекту заходом забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення стане тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва.
Для цього КУпАП доповнюється статтею 266-1 «Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва».
Згідно з нею, у разі вчинення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності на об’єкти незаконного (самочинного) будівництва може бути накладено тимчасовий арешт.
Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва буде полягати у тимчасовому позбавленні можливості їх відчуження, користування та розпорядження, з метою припинення адміністративного правопорушення, забезпечення виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення, відшкодування заподіяної адміністративним правопорушенням у сфері містобудівної діяльності майнової шкоди громадянинові, підприємству, установі або організації.
Завданням тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва є запобігання можливості їх подальшого використання, експлуатації, будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту, демонтажу (знесення) тощо), знищення.
Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва здійснюється посадовими особами, уповноваженими на те виконавчими комітетами (або виконавчими органами, що виконують їх повноваження) органів місцевого самоврядування на підставі рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого відповідно до його компетенції.
Про накладення тимчасового арешту на об’єкти незаконного (самочинного) будівництва складається протокол або робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
Порядок тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України.
Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва накладається на строк розгляду справи до виконання постанови про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Органи, уповноважені розглядати справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, одночасно із ухваленням рішення за результатами такого розгляду, зобов’язані вирішити питання про порядок скасування тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва.
Рішення суду про скасування тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, ухвалені за результатами його оскарження заінтересованою особою, виконується негайно.
Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, може бути оскаржено заінтересованою особою у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) відносно органу (посадової особи), який застосував ці заходи, або до суду.
Оскарження заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення не зупиняє їх виконання.
Невиконання законних вимог уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, створення перешкод у здійсненні уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування покладених на них повноважень щодо застосування такого арешту, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від чотирьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Головне науково-експертне управління з приводу такої новели зазначає, що провадження у справах про адміністративні правопорушення не може передбачати такі заходи його забезпечення, як арешт майна. Такі заходи є доречними і адекватними саме під час розслідування кримінальних правопорушень.
Крім того, незрозуміло, яким чином такий тимчасовий арешт буде здійснюватися посадовими особами, уповноваженими на те виконавчими комітетами (або виконавчими органами, що виконують їх повноваження) органів місцевого самоврядування на підставі рішення органу місцевого самоврядування.
Не досить є зрозумілою необхідність здійснення тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва до ухвалення рішення за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Джерело: SUD.UA[:ru]Комитет по вопросам антикоррупционной политики на заседании 09.11.2021 года признал отвечающим требованиям антикоррупционного законодательства (с замечаниями) законопроект № 5877 от 01.09.2021 «О внесении изменений в Кодекс Украины об административных правонарушениях и Уголовном кодексе Украины об усилении ответственности в сфере градостроительной деятельности».
Согласно этому законопроекту, мерой обеспечения производства по делам об административных правонарушениях станет временный арест объектов незаконного (самочинного) строительства.
Для этого КУоАП дополняется статьей 266-1 «Временный арест объектов незаконного (самовольного) строительства».
Согласно ему, в случае совершения нарушений законодательства в сфере градостроительной деятельности на объекты незаконного (самовольного) строительства может быть наложен временный арест.
Временный арест объектов незаконного (самовольного) строительства будет заключаться во временном лишении возможности их отчуждения, пользования и распоряжения, с целью прекращения административного правонарушения, обеспечения исполнения постановлений по делам об административных правонарушениях, возмещения причиненного административным правонарушением в сфере градостроительной деятельности имущественного вреда гражданину, предприятию, учреждению или организации.
Задачей временного ареста объектов незаконного (самовольного) строительства является предотвращение возможности их дальнейшего использования, эксплуатации, строительства (реконструкции, реставрации, капитального ремонта, демонтажа (сноса) и т.п.), уничтожения.
Временный арест объектов незаконного (самовольного) строительства производится должностными лицами, уполномоченными на то исполнительными комитетами (или исполнительными органами, выполняющими их полномочия) органов местного самоуправления на основании решения органа местного самоуправления, принятого в соответствии с его компетенцией.
О наложении временного ареста на объекты незаконного (самовольного) строительства составляется протокол или производится соответствующая запись в протоколе об административном правонарушении.
Порядок временного ареста объектов незаконного (самовольного) строительства будет устанавливаться Кабинетом Министров Украины.
Временный арест объектов незаконного (самовольного) строительства налагается на срок рассмотрения дела до выполнения постановления об административном правонарушении в сфере градостроительной деятельности.
Органы, уполномоченные рассматривать дела о правонарушениях в сфере градостроительной деятельности, одновременно с принятием решения по результатам такого рассмотрения, обязаны решить вопрос о порядке отмены временного ареста объектов незаконного (самовольного) строительства.
Решение суда об отмене временного ареста объектов незаконного (самовольного) строительства, принятые по результатам его обжалования заинтересованным лицом, производится немедленно.
Временный арест объектов незаконного (самовольного) строительства может быть обжалован заинтересованным лицом в вышестоящий орган (вышестоящему должностному лицу) в отношении органа (должностного лица), применившего эти меры, или в суд.
Обжалование мер обеспечения производства по делам об административных правонарушениях не останавливает их исполнение.
Невыполнение законных требований уполномоченных должностных лиц органов местного самоуправления по временному аресту объектов незаконного (самовольного) строительства, создание препятствий в осуществлении уполномоченными должностными лицами органов местного самоуправления возложенных на них полномочий по применению такого ареста, влекут наложение штрафа на граждан от двух до трех тысяч не облагаемых налогом минимумов доходов граждан и на должностных лиц, граждан – субъектов предпринимательской деятельности – от четырех до пяти тысяч не облагаемых налогом минимумов доходов граждан.
Главное научно-экспертное управление по поводу такой новеллы отмечает, что производство по делам об административных правонарушениях не может предусматривать такие меры его обеспечения как арест имущества. Такие меры уместны и адекватны именно при расследовании уголовных правонарушений.
Кроме того, непонятно, каким образом такой временный арест будет производиться должностными лицами, уполномоченными на то исполнительными комитетами (или исполнительными органами, выполняющими их полномочия) органы местного самоуправления на основании решения органа местного самоуправления.
Не достаточно понятна необходимость осуществления временного ареста объектов незаконного (самочинного) строительства до принятия решения по результатам рассмотрения дела об административном правонарушении.
Источник: SUD.UA[:]